Middagshandling

Middag för kvällen samt vår del av maten till nyårsmiddagen begav jag mig iväg för att inhandla. När jag kommer fram till bilen så blir jag lite smått glad över att det BARA var framrutan som behövde skrapas. Jag startar bilen, tar fram skrapan och sätter igång. Det tog tvärstopp! Frosten satt så hårt så jag inte fick bort ens en liten gnutta. Typiskt! Jag stängde av bilen och begav mig mot den dyra affären istället så jag åtminstone kunde inhandla mig middag. Nyårsgrejerna får jag ta imorgon istället. Hoppas det finns något kvar då bara annars blir det makaroner för det har jag gott om hemma :) Glömde såklart se efter först om jag hade det hemma så för säkerhets skull så köpte jag ett paket men det visade sig att jag redan hade ett och ett halvt hemma. Nu blir det makaroner ett tag framöver, haha!

Ska försöka mig på att hinna städa klart innan Micke är hemma om ca en timme. Det är dock omöjligt eftersom att jag inte fått in kläderna än men jag kanske hinner byta lakan, dammsuga och torka golven innan. Då måste jag jobba snart om jag ska hinna med det, hehe!

Jag önskar mig en matta till hallen. En sån där lång, beige med vita stjärnor på. Tror att det är i vävd plast eller vad det heter. Kanske finns på rean nu.? Det skulle verkligen liva upp vår annars kanske trista hall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0