Nyårsstädning

Håller på att plocka undan här hemma. Rensar faktiskt en del också. Började med skorna i hallen där jag kastade flertalet skor som var trasiga men som jag inte kan slänga för att jag tycker om dem så mycket. Nu fick de åka i sopen och det positiva med det är att jag måste köpa nya skor till våren/sommaren :)

Efter skorna så högg jag mig in på jackorna och insåg att vi har fler jackor än vad det finns veckor på året, typ. Då har jag ändå plockat ner en del sommarjackor i källaren i höstas men jag glömde visst några. Vi har en del väskor hängades i hallen också. En väska har jag inte använt sen vi var i tunisien för ett och halvt år sen (!). Sa jag att jag var dålig på att hänga undan sommarsaker när vintern kommer och vise versa.? Jag hade i alla fall tänkt att använda garderoben som vi i dagsläget har jackor i i hallen till kläder eftersom att klädkammaren inte räcker till men nu får jag tänka om för jackorna måste bo kvar där. Finns ingen annan plats för dem. Jag kan heller inte plocka ner alla jackor som hänger där i källaren för de jackor som vi använder får inte plats framme. SUCK!!

När det var väskornas tur att plockas undan så skulle jag hänga dem där de ska hänga i klädkammaren men inser att vi har fler väskor än vad det finns dagar på en månad, typ. Nu måste jag rensa bort där också! Måste hitta en flyttkartong eller något som jag kan lägga ner väskorna vi inte använder i och ställa ner i källaren. När tar det slut?!

Efter väskorna hade jag tänkt att ta tag i vantar, halsdukar m.m. och jag vet att vi har platsbrist även där. Sist men inte minst så väntar de fyra IKEA-kassarna med ren tvätt att få hängas in i klädkammaren och där är det REDAN fullt. Hur ska detta gå?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0