Tisdag idag

Idag har jag lekt med Änglalutten hela dagen. Hon sov över här från igår vilket var supermysigt :) Morgonen börjar med att hon väcker Micke och säger att hon fryser. Stackarn har inget täcke alls på sig. Micke har snott åt sig allt, haha! Sen tittade vi lite på tv innan det var dags för frukost. Micke och Ängla fixade den och sen kom jag upp och höll de sällskap. Ängla tog dock en snabb tugga på sin smörgås sen var hon klar. Hon fick välling lite senare istället :) Ängla tyckte inte att det var riktigt okej att Micke skulle gå till jobbet och även fast vi sa det till henne igår så trodde hon inte på Micke när han sa det imorse. Hon var tvungen att fråga mig en gång till om han verkligen skulle gå till jobbet. Hon ville helst att han skulle stanna hemma, sötnöt! När Micke till slut tog sig iväg till jobbet så myste vi lite i sängen framför Bamse. Sen tog vi på oss vinterkläderna och gick ut och lekte i snön. Vi åkte pulka, gungade, åkte rutschkana och brottades i snön. Efter ett tag blev det kallt och då gick vi in. Det blev mycket film- och tvtittande men det var bara mysigt :) Vi åt lite lunch och sen bakade vi en sockerkaka. Ängla badade fötterna också i mitt nya fotbad, det var skoj!

Nu är Ängla i alla fall hemma igen och som vanligt så känns de jättetomt men jag har ju alltid Micke att nypa i kinderna :) Nu ska jag nog kräva lite massage av honom så min huvudvärk som jag haft konstant den julafton kanske försvinner för en liten stund åtminstone. Sov gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0